Iš kur atsiranda indai?

Priešmokyklinės „Gudručių“ grupės vaikai, mokydamiesi dengti stalą pietums,  susidomėjo, iš kur (kaip) atsirado indai, kaip ir iš ko juos gamino senovėje. Kad vaikai gautų  atsakymą į šiuos klausimus, lapkričio 10 d. nuvyko į Raimondo Urbono keramikos dirbtuves. Dirbtuvėse pažiūrėję edukacinį filmą apie molį, vaikai susipažino su keramikos atsiradimo istorija, lipdymo būdais, pamatė, kaip senovėje išdegindavo nulipdytus ąsočius, lėkštes, dubenėlius, kaip juos papuošdavo.

Keramikas Raimondas parodė vaikams, kaip iš molio gabalo ant elektrinių staklių žiedžiant galima suformuoti vazą, ąsotį. Ir… koks netikėtumas! Žiedimo metu ąsotis staiga subliuško ir vėl virto į beformį molio gabalą. Vaikų akyse matėsi nerimas: kodėl taip atsitiko? Ąsotėlis jau beveik buvo padarytas, o štai tokia nesėkmė! Keramikas Raimondas paaiškino vaikams, kad kartais taip nutinka, jei molyje pasitaiko akmenukas. Tokiu atveju keramikai vėl ir vėl bando lipdyti ir žiesti naują gaminį, kol pasiekia užsibrėžto tikslo. Tad kitas ąsotėlis Raimondui pavyko puikiai! Vaikai paliko ant jo savo pirštukų atspaudus vardiniam „Gudručių“ ąsotėliui.

O kokia edukacija be praktikos? Keramikos edukacijos praktinėje dalyje vaikai išbandė molio plastiką: minkė, formavo molio gabaliuką, stekais dalino jį į dvi dalis, formavo 2 rutulius, iš vieno darė lapą, o iš kito – boružę. Kad pritvirtintų boružę ant lapo, reikėjo sutepti molio detales vandeniu. Dantukų krapštukų pagalba vaikai dekoravo savo darbelius, rašė savo vardo pirmąją raidę ir džiaugėsi padarytu darbeliu. Na, o susitvarkę darbo vietas vaikai, apžiūrėjo molio dirbinių parodą bei paveikslų ekspoziciją. Atsisveikindami su keramiku Raimondu, vaikai dėkojo jam ne tik už suteiktas žinias apie indų atsiradimą, bet ir matematinių sąvokų įtvirtinimą 🙂 .

Priešmokyklinės „Gudručių“ grupės vaikai dėkoja Jono Naktinsko mamytei Sandrai už pasiūlytą įspūdingą edukaciją.

                             

Pakeisti šrifto dydį
Pakeisti spalvų kontrastą