Gamtamokslinis projektas „Gamta kviečia smalsauti ir pažinti“

Visų ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių vaikai aktyviai įsijungė į gamtamokslinį projektą „Gamta kviečia smalsauti ir pažinti“, kurio tikslas – visais metų laikais tenkinti vaikų pažintinį poreikį – tyrinėti. Šių metų graži žiema kvietė kuo daugiau laiko praleisti lauke: vaikai darželio kieme piešė ant sniego teptukais ir purkštukais, liejo spalvotus paveikslus, tyrinėjo temperatūros poveikį vandeniui ir sniegui, patys kūrė snaiges. Pažindami vandens savybes, gamino ledo blokus, „kepė“ ledo pyragus, kūrė spalvoto ledo mozaikas, grojo ledo instrumentais, statė ledinę Gedimino pilį, pilies gynybines sienas, įvairius pastatus ir labirintus. Net ir paprasti žaidimai su sniegu –sniego gniūžčių lipdymas, jų lyginimas pagal dydžius, mėtymas į taikinius, sniego piramidžių statymas, besmegenių, įvairių statinių, figūrų lipdymas – lavina vaikų pažintinius, kalbinius, motorinius ir socialinius gebėjimus.

Viena iš šio projekto sąlygų – ne mažiau kaip viena išvyka per mėnesį į gamtą: mišką, parką, Botanikos sodą, prie jūros ir t.t. Miške vaikai stebėjo sniego svorio poveikį medžių ir krūmų šakelėms. Nustatė, kad sniegas ant medžių ir krūmų šakų yra sunkus, nes visos šakelės nuo didelio sniego svorio palinkusios žemyn.

Vasario mėnesio užduotis vaikams miške – stebėti gyvūnų pėdsakus, išmatuoti juos ir palyginti, pabandyti nustatyti kieno pėdsakai.

Mažieji „Šnekučiai“ aktyviai įsijungė į bendrą įstaigos gamtamokslinio ugdymo projektą „Gamta kviečia smalsauti ir pažinti“. Mėnesio pradžioje, nepabūgę sniego pusnių ir šaltuko, išvyko į Girulių mišką ieškoti žvėrelių pėdsakų. Pavyko aptikti didelių ir mažų šuniukų bei stirnų pėdsakų. Bet visų smagiausia buvo purtyti apsnigtas medžių šakas, bėgioti, vartytis sniege, laipioti ant sniego tvirtovės. Pradinės baimės, kad miške bus baisu ir nesaugu, mažiesiems neliko nė truputėlio. Vien tik prašymai – eiti vėl į mišką!

Ir „Linksmučiai“ bei „Smalsučiai“ miške liniuotėmis, matavimo juosta ir pagaliukais matavo rastus gyvūnų pėdsakus. Stebėjo juos padidinimo stiklais ir nustatė, kad jie skirtingo ilgio – vieni ilgesni, kiti trumpesni. O paukščių pėdsakų miške vaikai nerado. Bet kiek buvo džiaugsmo, kai darželio kieme paukščių pėdsakų buvo daug! Vaikai pamatavo juos liniuote ir nustebo, kad visi buvo vienodo dydžio.

Penkiamečių „Strakaliukų“ grupės vaikai ne tik tyrinėjo, sekė gyvūnų ir paukščių pėdsakus darželio kieme, bet ir mokėsi apie Lietuvoje žiemojančius gyvūnus, susipažino su jų gyvenamąja aplinka, mitybos įpročiais ir gebėjimu prisitaikyti prie besikeičiančių gyvenimo sąlygų – vaikai ne tik atliko kūrybinius darbelius, bet ir konstravo gyvūnų modelius iš įvairių grupėje turimų konstruktorių.

                                    

Pakeisti šrifto dydį
Pakeisti spalvų kontrastą